Ang teksten om hamster på nettsida

Ang teksten om hamster på nettsida

Innlegg MötorHedda 25 Jan 2010, 14:07

Jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp før,men i teksten om hamstere her på mittdyr.no står det skrevet, svart på hvitt, at det alltid anbefales å ha to hamstere sammen for at de ikke skal bli ensomme o_O Hamsteret er et egenrådig dyr som trives best alene, de er ikke flokkdyr og vil sloss til døden for å forsvare territoriet sitt. Jeg jobber i dyrebutikk og der anbefaler vi aldri folk å ha to hamstere sammen, fordi de i 95% av tilfellene vi begynne å sloss voldsomt når de når kjønnsmoden alder, noe som ender i store skader og ofte også en smertefull død for en av dem. Ville bare gjøre folk oppmerksom på dette jeg, sånn at ikke folk skaffer seg to hamstere i god tro om at det skal gå så bra så :-O
Dessuten skal ikke hamster ha gnagerblanding, den skal ha hamsterfòr som inneholder alt den trenger, verken mer eller mindre. Gnagerblandinger inneholder alltid mye av ting hamstere ikke skal ha mye av, og det ender ofte med feilernæring fordi hamsteret spiser godbitene og lar de viktige næringsstoffene ligge igjen. Ville bare si det jeg :-B
MötorHedda
Junior
Junior

Stjerner: 87
Alder: 26 år
Dyr/Raser: Kanin, Katt, hund, hamster

Re: Ang teksten om hamster på nettsida

Innlegg ZakuraRabbit 25 Jan 2010, 15:34

Jeg har tatt det opp og det ble postet om en gang senere og... kanskje noen burde sende en PM til admin for å poste i forumet ser ikke ut til å hjelpe <.<
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Veteran
Veteran

Stjerner: 467
Alder: 22 år
Dyr/Raser: Kaniner (rex og blanding) og en gullhamster

Innlegg PoPlP 09 Feb 2010, 07:13

Japp, noen burde ta det opp! :- )
Er det ikke sånn at når katten er borte danser musene på bordet?
PoPlP
Dyrevenn
Dyrevenn

Stjerner: 83
Alder: 11 år
Dyr/Raser: Hamster :]

Innlegg Gunilla 09 Feb 2010, 09:53

Det er ordnet opp i :-)
Gunhild & Zelda - gryntgrynt
Brukerens avatar
Gunilla